torsdag 26 augusti 2010

Vad jag önskar mest just nu...

att det knackar på dörren och när jag öppnar så står där utanför en liten ängel med stor resväska och säger: Hej, jag har hört att ni har det lite jobbigt just nu med 2 sjuka barn och ni som oxå är sjuka, ni stackare! Jag tänkte flytta in här hos er ett tag, städa, tvätta, laga mat och ta hand om barnen så att ni kan vila er litegrann. Låter det bra?
JAAAAAAA, säger jag och faller i ängelns armar och gråter en skvätt innan vi går in och dricker kaffe och äter upp äppelkakan som är kvar i kylen!
Vips så är det städat, tvätten är tvättad, middagen klar plus massa storkok som ligger fint inpackade i vår pyttelilla frys. Hur hon lyckades med det vet jag inte men hon är ju en ängel. Barnen är nöjda och mår mycket bättre och jag och mannen mår mycket bra vi oxå.

Va fint det skulle vara och va lycklig jag skulle vara om såna änglar fanns!

Änglar, finns dom?

2 kommentarer:

  1. och givetvis är ängeln en kvinna.... ;)

    SvaraRadera
  2. Stava kan den där mamman inte heller;) Tänkte inte på det med att det var en kvinna:) Såklart är även männen välkommna om dom har koll på sysslorna i hemmet. Jämnställdhet kan man ju tjata om men i verkligheten...ja du vet.

    Kramen

    SvaraRadera