fredag 6 augusti 2010

Just like a circus....

Typ Cirkus Olympia som vi var på häromkvällen, jag, farmor och stor. Jag vet inte om jag gillar cirkusar.......Eller jo egentligen så gör jag inte det. Hatar clowner....eller egentligen är jag lite rädd för dom....sitter hårt sen barndomen då jag kollade på DET i smyg.......hur jävla läskig som helst!!!! Det där med cirkus.....fan jag tycker såååå synd om djuren. På denna hade dom hästar, kameler, hästar och hästar.........hur jävla kul kan det vara om man är kamel att ens liv går ut på att springa runt några varv och visa upp sig för människor varje dag 7 dagar i veckan????? Samma sak med hästarna.......förutom att dom sprang runt runt så snurrade dom lite ibland oxå, typ! Hemskt! Inget djur som blir styrt av ett spö kan må bra........

Dom enda som såg ut att ha kul var ju hundarna som då var pudels allihopa. Dom stackarna är ju dock för dumma för att fatta bättre!

Akrobaterna var väl bra. Läskigt när dom är så högt upp. En del hade livlina en del inte. Dom enda som var bra, eller bra som jag gillade var Black Jambo Troupe, 5 killar från Kenya som det var en jävla fart på. Byggde pyramider med sig själva mm och verkligen bjöd på sig själva. Tack killar, ni gjorde besöket värt helt enkelt!

Värt var helt klart oxå att få se stors miner inför alla olika uppträdanden plus när han hetsåt popcorn som om det var hans sista måltid:) Stolt visade han den tomma struten som ju blev tom ganska fort:) Oavsett vad jag tycker så håller man ju god min inför honom och jag kommer med all säkerhet att hamna på någon cirkus igen snart ändå......eller så är det mannens tur då!

Veckan i skåne har gått fort. Imorgon blir det hemresa vilket ska bli ganska skönt. Det ÄR stor skillnad att bo tillsammans med andra när man själv har 2 barn och dom man bor med inte har barn. Så mycket hänsyn ska tas med leksaker som ska plockas och bla bla bla. NU efter den här veckan så förstår jag varför jag INTE springer och plockar hemma hela tiden utan försöker stå ut med kaoset och sen kör en räd till kvällen när dom sover. Här nere har jag nämligen blivit galen av att hela tiden känna att jag MÅSTE plocka undan hela tiden. Sånt är ju lättare när man bor med andra som oxå har barn. Man möts lixom lite i kaoset på ett mer avkopplat sätt:)

Härlig kväll hade vi igår, jag, mannen och stor som efter middagen drog ner till kilometerlånga stränderna och kickade boll under promenad. Skitkul och jobbigt för mkt springa blev det men herregud vad underbart det var. Solen hade dock gått ner men såååå nice ändå:) Kul att se stor oxå som jag ju måste säga är rätt grym på att hantera bollen. Lite trix och fix...Det finns nog en liten Zlatan där inne! Han har alltså INTE ärvt sin mors bollsinne!!!!

Liten är gnällig, kajko i magen och allmänt dryg. Kan bero på att hans kropp mest producerar tänder....Han har nu 8 stycken!!!!!!! Hade typ 4 1/2 max 5 när vi åkte.......Säger ju en hel del kanske varför han är lite dryg:) Söt som socker är han ändå!

Nu blir det kaffe och vänt på att solen ska spricka igenom så vi kan fara till härliga stranden igen:)!!!!!!

Clownen hade lånat Mannes tröja..........koko såg jag inte till....han var väl upptagen på annat håll.........

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Min mobil fungerar inte och ny är beställd!:-) Jag tror att jag kan komma på visningen, annars beställer jag genom dig. Mycket fint på hemsidan.
    Ses snart!!
    KRAM

    SvaraRadera