torsdag 23 februari 2012

Glöm att du ska sova inatt!

Först var det bara jag. Sen kom mannen, sen stor. Sen kom liten, hostandes var 30:sekund följt av en dubbelnysning. Då gick mannen. Går jag-försvinner snuttehåret för liten. Klockan är 01.00, jag har sovit exakt noll minuter. Liten fortsätter i samma tempo. Upp för trappan, hämta vatten, upp igen, hämta kudde, upp igen, hämta kuddar för att barrikadera mellan barnen då liten sparkas o rivs.

Klockan är 02.12. Nu tröttnade jag. Förklarar för liten "att det är bättre om han ligger i sin säng, mindre hosta då". Han köper det. Upp igen med unge, vatten, kuddar och nappar. Satt i meditationsställning på golvet tills han somnade. Märkligt nog så lugnade sig hostan.

Nu, ja nu ligger jag här o andas små korta andetag för att inte hosta, ett ben utanför sängen, redo för att rusa upp till liten med ny hostattack.

Vad gjorde du inatt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar