onsdag 1 februari 2012

En rubrik som blev en grym verklighet

I söndags hörde jag på jobbet att en tjej blivit mördad i svinninge. Jag tänkte som många att det var hemskt men det försvann från mina tankar efter en stund. Jag tänkte " undrar om det är någon man vet vem det är"? Mer än så blev det inte just då där på jobbet.

Att vi vidare kommande dagar lyckats missa all rapportering om denna händelse är helt galet men så är det då vi nästan aldrig kollar på nyheterna. Jag personligen orkar faktiskt inte med allt jävla elände i världen.

Imorse fick jag veta att Ellinor inte bara var en helt vanlig okänd tjej. Hon var min mans kusinbarn. Plötsligt slog verkligheten till nära. Sånt man tror aldrig ska drabba någon i ens närhet eller någon man ens vet om. Vi hade ingen personlig kontakt men hade koll på varandra via mannens faster, Ellinors mormor som hon såg fram emot att träffa då hon kommer till Sverige i mars. Hon bor i Boston annars.

Orden räcker inte till. Det kom för nära. Det går inte att bara skaka av sig denna gången.....

Mina tankar går till ett trasigt mammahjärta.

Gällande pojkvännen så hoppas jag att han erkänner så rätt kan bli rätt. Det får inte något ogjort men han kommer förhoppningsvis bli både rövknullad och misshandlad i fängelset där han kommer önska att han stuckit kniven i sig själv istället.

Vila i frid Ellinor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar