söndag 3 mars 2013

Varför är det så svårt?

Ååååh, ska hon gnälla nu igen? Jaaaa, lite.... Eller gnäll o gnäll. Jag bara undrar varför det ska vara så svårt att få ihop allt? Livet! Allt man vill göra men inte hinner.

Jag gör det lite lättare nu genom att sikta in mig på bara ett jobb. Kommer sluta med bokföringen och bara köra hemtjänsten ett tag. Sorgligt att sluta med bokföringen. Eller ja, själva jobbet i sig kanske jag inte kommer att sakna jättemycket men min chef och lixom själva grejen. Flummigt men det går inte att beskriva. Alltid läskigt med stora förändringar. Chefen kanske nu bara kan övergå till en kär vän som älskar tacobar lika mycket som jag.

Pluggmässigt går det bra. Ett prov kvar sen är jag färdig till 2/3 delar. Sista delen börjar den 18 mars. Jag inleder den med praktik på kirurgen på danderyds sjukhus. Hur pirrigt läskigt spännande som helst!!!!!

På frågan " varför blir du inte sjuksköterska direkt istället" svarar jag: FÖR ATT JAG VILL BLI UNDERSKÖTERSKA!!! PUNKT!

Så nu behöver vi inte fråga det något mer.

Ser fram emot förändringar även om det känns läskigt.

Imorgon ska jag träna. Imorgon ska jag börja träna igen kanske jag skulle säga. Tänk att trots att jag såååå gärna vill komma iform igen så är det såååå svårt att få tid för träning. Jag är trött på att känna mig som en gravid sälhona ändå så får jag inte till det. Känner mig så töntigt trött tjatig med att jag varje vecka varje måndag lixom ska börja igen. Gå, träna, springa, hoppa hopprep, dansa, ja allt allt. Håller i nån vecka sen tar livet över.

Ja ja, nytt försök imorrn. Fortsätter att vara lite tjatig. Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar