torsdag 21 mars 2013

Med stegräknare på kirurgen.

Tänker inte alls få mig själv att framstå som duktig men jag måste ju kolla hur mycket jag går på en dag nu med ett inte sitta still jobb. Det dubbla helt enkelt. Från runt 4000 till 8000. Måste tvinga mig ut på en promenad nu bara i vårt jävla antarktis.

Idag har jag läst på mer om vad vi egentligen gör på vår avdelning, lite mer ingående. Ställt tusen frågor och fått många svar. Har två sidor med latinska ord för olika saker vi gör för att lättare förstå rapporter och journaler. Jag har oxå tagit blodtryck, elektroniskt och manuellt. He he, kan man säga så? Det var iallafall inte så svårt som jag trodde. Mitt egna var ett skolexempel på hur ett tryck ska vara... Tssss, såklart:)

Annars så är det mycket personlig omvårdnad precis som i hemtjänsten. Det som dock gör detta roligare är att man får göra så mycket mer. Det är kul men oxå lite trist då man nästan kommer att känna sig överkvalificerad väl tillbaka i hemtjänsten. Vi som utbildat oss till undersköterskor borde få göra mer. Mer sånt som nu bara ligger på distriktsköterskan. Mitt mål är ju faktiskt att jobba på sjukhus, i första hand akutsjukvård men det blir trygga hemtjänsten i åtminstone 6 månader först.

Nu ska jag plugga om tarmar på latin:)

Hejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar