fredag 22 mars 2013

En vecka har nu gått!

Jag gick hem idag med en så nöjd känsla i magen. Jag trivs verkligen så bra på min praktik. När sjuksyrror börjar fråga när jag ska börja där sedan efter praktiken så har man väl gjort ett bra jobb på bara en vecka!!! Ja jag skryter lite men är man bra så är man;) Känns som om jag har hittat min plats. Bland tarmar och skit.

Idag har jag gått runda själv på morgonen och tagit manuellt blodtryck, temp, puls, andningsfrekvens och blodsocker. Känner mig lite som en elefant i ett kylskåp, lite sådär galet fumlig men på ett gulligt sätt, fniss, NOT. Kommer med hela famnen full med grejer och vet inte vart jag ska lägga dom riktigt. Glömmer bort vilken ordning och så och så men det ger sig väl. Värst är när jag glömmer att jag har kvar stetoskopet i öronen och drämmer ner lyssninggrejen i bordet. Damn, det är obehagligt. Annars har jag idag fått se en patient byta stomipåse vilket var intressant att då se en bit av en tarm sticka ut ur magen. Trodde det skulle se obehagligt ut men de gjorde det inte alls. Kan nog dock se olika ut på olika patienter kan jag gissa.

Nu är jag så trött så bokstäverna bara suddar och blurrar. Dax att sova efter gladiatorerna final.

Någon som väntat hela kvällen ser ut så här strax innan den avgörande hinderbanan:

Natti



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar