onsdag 13 mars 2013

Jag grät i bilen idag!

Sista dagen på jobbet i väsby och det känns tungt. Jag önskar att jag varit smartare och mer ekonomi intresserad så att jag hade kunnat fortsätta och utvecklas men så är det inte. Jag byter något väldigt bra mot något helt okänt och det känns läskigt. En super chef kollega vän som funnits i mitt liv varje vecka kommer inte längre att finnas där. Inte som det varit. Dock så övergår vår relation till något annat vilket ju kan vara spännande. Men ändå.

Jag ogillar stora förändringar. Just nu händer det mycket. 2 jobb blir ett. Innan så ska jag göra min praktik. På måndag traskar jag iväg till en kirurgavdelning på danderyds sjukhus och låtsas vara cool. Det ska bli skitkul, tror jag. Kul men läskigt. Sedan blir det hemtjänsten på 85% i 6 månader. Längre än så tänker jag inte planera. Det blir som det blir helt enkelt.

Jag hatar avsked. Stora förändringar. Trygghet som byts mot osäkerhet. Uss. Därför grät jag lite grann.

Det blir nog bra tillslut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar