tisdag 19 mars 2013

Hej Kirurgen!

Dag ett igår. Det blev en ordentlig start. Jag skulle egentligen varit där kl 13 sa dom när jag kom kl 07.00. Det gjorde dock ingenting alls, blev bara en dag extra. Så mycket intryck. Så mycket nytt. Dock så är jag tröttare idag än vad jag var igår.

Att stå parkerad med bilen på danderyd utan personaltillstånd är ju inte att tänka på. Blir 100 kr om dagen så jag köpte ett busskort igår. Tog bilen till stationen imorse och tog 06.08 bussen till danderyd. Saknar min morgonbilfärd men det funkar ändå med bussen. Lite för kallt bara för att tvingas röra sig ute;) En kaffetermos och lite Snook i lurarna så var bussfärden nästan lite trevlig. Dock så ogillar jag starkt den mertiden som det tar att åka kommunalt.

Efter dessa nu två dagar så inser jag att jag kommer att lära mig något nytt varje dag vilket är så himla roligt. Dessutom är avdelningen jag är på väldigt trevlig. Alla är trevlig mot varandra och ingen behandlas annorlunda. Timanställd som fast, alla är lika värda. Myten om att sjuksköterskorna dumpar över sånt som dom inte vill göra på undersköterskorna är spräckt. Alla hjälps verkligen åt och samarbetar vilket känns fint. Veckan inleds på måndagmorgnar med spegling. Innan rapporten om patienter så äter alla frukost ihop och sedan får var och en säga något om sin helg. Väldigt uppskattat. Man fokuserar på bra saker och låter inte gnäll och kritik ta över. Utan att säga för mycket så kan jag ändå säga att det är ganska olikt en annan arbetsplats jag jobbar på. Där tar dom kritiserande gnälliga bittra över vilket ger en rätt kass stämning. Egentligen är det bara en person som gör detta vilket är ganska skrämmande. Hur en person kan förpesta en hel arbetsplats. Surt surt.

Klockan ringer 05.15 imorgon bitti så jag ska ta en dusch nu och sedan gå och sussa. Imorgon kliver jag åter in i mitt parallella universum och får min hjärna fullmatad med kunskap. Det känns sååå jävla bra.

Tack och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar