lördag 6 november 2010

Stort tack till Regeringen ännu en gång......

Jag gillar verkligen er hårda politik som går ut på att fortsätta sparka på dom som ligger ner!

Siffrorna på antalet sjukskrivna fortsätter sjunka och har aldrig varit så här låga. GRATTIS! Dock så undrar jag varför siffran för antal som istället hamnat på socialbidrag aldrig publiceras??????? Tack och lov så är jag inte där......ännu iaf!

Mitt problem just nu är nya regler gällande mediciner. Min medicin, Imigran som den heter kan ej längre fås i tablform i högkostnadsskyddet dvs till reducerat pris pga att detta kostar samhället för mkt pengar. Nu istället får man billiga kopior som påstås ha samma effekt men i mitt fall stämmer inte det. Om jag vill fortsätta med mitt Imigran i tablform som funkat bäst på mig så måste jag vackert betala 1000 kr för varje pkt tabl som jag hämtar ut. 1 pkt innehåller 18 st tabl som jag tyvärr lätt förbrukar på en månad:( Sedan ett par veckor tillbaka så kör jag med kopior vilket innebär att jag i stort sett haft konstant migrän sen just ett par veckor tillbaka. Ofta verkar inte medicinen direkt vilket innebär en till dos. Funkar den blir jag glad, funkar den inte så får jag fortsätta hålla på.

I det långa loppet blir det nog dyrare för samhället om fler som jag istället måste dubbla dosen medicin sen tidigare för att kopiaskräpet faktiskt inte har samma effekt. I mitt fall förutom att dom ofta inte ens har effekt, när dom väl har det så sitter den i hälften av tiden?????

Jag är för att få ut fler sjuka i samhället i arbete. Jag kom ut i jobb igen innan utkastningen från försäkringskassan, tack o lov. Efter många år så har jag mot alla odds lyckats få en fast anställning på 50% vilket jag är oerhört glad över. Den andra halvan är osäker. Jag väntar besked från fk om sjukpenning på den andra halvan men troligtvis kommer jag inte att få någon pga jävligt hårda nya regler. Vad jag gör då vet jag inte. Den dagen den sorgen. Iaf så har dom allra flesta något att bidra med MEN man måste även acceptera att förmågan inte alltid är 100%. När den inte är det så tycker jag att man ska kunna få hjälp med resten. Like it or not MEN vi har ett sådant system här i Sverige. Dock så funkar det kasst just nu.

Fungerande medicin till sjuka är något som hela samhället tjänar på. Det gör att såna som jag faktiskt kan arbeta. Att snåla gör bara skit av allting. Det gör oss sjuka mer sjuka igen och kanske leder till att vi inte kan jobba. DÅ blir vi parasiter på riktigt som tvingas leva på samhället och det sticker hårt i mångas ögon. Att det är värst för oss pratas inte om. Jag vill inte hamna där igen men hur fan ska jag ha råd med 1000 kr i månaden kanske ibland mer??????

Jag hoppas på att fler känner som jag. Jag hoppas på att detta blir uppmärksammat och att politikerna inser att dom är åt helvete ute och cyklar! Jag hoppas.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar