måndag 22 november 2010

Anno 1790

Svt:s nya storsatsning. Ny serie som kommer att börja gå nästa höst. Där ska jag vara med:) Som statist. Imorgon ska jag på mitt livs första inspelning iklädd 1700-tals kläder. En kristen kvinna, japp det är jag det:) Jag har ingen aning om någonting och det ska bli fantastiskt kul! Ska även vara med på torsdag och då är det en bröllopsscen som ska spelas in och jag ska vara gäst på bröllopet. Mer än så vet jag inte. Så jäkla kul iallafall. Kanske en av mina drömmar snart kommer att gå i uppfyllelse;) Förmodligen kommer jag inte ens att synas i bild men att få vara med på en riktig inspelning gör det hela sååå värt det iallafall:)

I övrigt är veckan intensiv.

*Idag: har jag jobbat sen simmat med bästa L, sen storhandlat.

*Imorgon: är det jobb, leta födelsedagspresent till stor som fyller 6 på onsdag, in till svt sedan vidare därifrån till dansen.

* Onsdag: är det födelsedag för världens bästa stor med bästaste kusinerna och farmor och farfar som kommer och grattar. Fix och trix inför det. Spanskan får jag hoppa över:(

* Torsdag är det svt och statist igen. Simma måste jag hinna med.

* Fredag: fix inför maskeradkalas på kvällen med 10 ungar, pizza, tårta, godis och bus:)

* Lördag: Släktkalas!

* Söndag: Ska jag snorta kokain, ta valium, röka på you name it för att coola ner mitt stressadrenalin som jag haft hela veckan. Å nej, jag har inte ett dugg koll på vad olika droger gör med en så jag kanske bara ska sova istället:)

Som sagt intensiv vecka som med största säkerhet kommer att försvåras av ihållande migrän. Welcome to my world!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Mitt namn är Cassandra och jag studerar journalistik i stockholm. Nu ska vi göra vår egen tidning och jag vore väldigt tacksam om du har tid att svara på några korta frågor om hur det var att vara statist i serien. Maila isf svaren till cassandralundgren@hotmail.com.
    Hur fick du rollen som statist? Vad var roligast? Hur och var skedde inspelningarna? all info är välkommet och gärna ditt fullständiga namn så jag kan skriva en liten faktaruta. Kan skicka ett ex av tidningen till dig sen om du vill. Tusen tack på förhand! MVH Cassandra

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hade kul på inspelningarna. Jag har själv precis varit med 2 dagar på Anno 1790 också som statist och haft jätteroligt.
    Något annat som jag har gemensamt med dig är migrän och turligt nog hjälpte min Zomig i morse annars hade det varit kört.
    MVH
    Lena

    SvaraRadera