fredag 3 september 2010

Godmorgon mackapacka och upsi daisy....

kul att se er igen:)

Nu är barnen så friska så att vi vågar oss ut med dom igen iaf, tack och lov. Att vara instängd tillsammans med 2 sjuka barn i typ 2 veckor är lixom inget skoj om jag ska vara helt ärlig. Stor går i skolan nu och enligt fröken hade det funkat jättebra. Han var efterlängtad vilket kändes jätteskönt att höra. Han verkade nöjd över dagen när jag hämtade och hade mycket att berätta på vägen hem i bilen. Tack för det!

Liten är fortfarande prickig men dom smittar inte längre och han ser ju mycket bättre ut än vad han gjort på länge;) Vi for till täby igår och handlade lite kläder samt doppresent mm. Lillkusinen blir döpt nu på söndag. I övrigt så känns det som att helgen kommer att gå i umgås tecken. Vi har en liten ny tjej i "släkten" att hälsa välkommen samt även att ta igen lite tid med vänner som blivit försummade;) under senaste veckorna. Man känner verkligen behovet av att träffa andra just när man inte kan. Isolering kan ju lixom ha den effekten:)

Idag ska jag, stor och mannen till kista och kolla på Toy story 3.....ÄNTLIGEN!!!!! Det ska bli så mysigt. Liten får vara hemma och busa farmor och farfar alldeles trötta. Dom har fått vila från barnbarnen länge nu så nu ska dom få en liten dos;) Lika kul som det ska bli att kolla filmen, lika kul ska det bli att få äta i food mecka, fast jag alltid tar samma men det är KÄNSLAN bara man får av att vara där. Jag som älskar andra kulturer och upplevelser trivs riktigt bra där lixom:)

Nu ska jag göra lite frukost sen väcka stor, iväg till skolan, hem och städa, lägga liten, väcka liten, kanske ner till öppnis, hem och luncha, hämta stor, till kista, SHOPPA, kolla bio, ÄTA, hem, typ;) Så ser planen ut men jag spräcker den nog ganska fort. Jag och planering är ju lite sådär. Tar mest dagen som den kommer så vi får se vad som händer. Dock så håller jag mig till punkt 1 som är frukost............nu på en gång........tjong


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar