söndag 12 september 2010

En fas eller nåt......

förbannat jobbigt är det iaf med liten just nu:( Matglad har gått över till äter inte alls, ett jäkla humör som gör en helt vansinnig så fort han inte får som han vill, allmänt gnällig och skriker som en stucken gris när han han ska sova:( Vaknade 5 imorse och vägrar somna om. Ställer sig och skriker och grinar och bankar i sängen så man måste kasta sig upp och ta ut honom ur sovrummet så att inte resten av familjen ska vakna. Så jävla härligt att vaknat i ottan lixom....NOT. En riktig liten skitunge är han just nu och jag bara önskar mig en nanny så jag kan få sova!!!!!!! Jag orkar inte skriva det sådär fint och kärleksfullt fast med ett budskap, typ att: Åh min lilla skatt har det lite jobbigt nu. Han är i en utvecklingsfas med allt vad det innebär och allt är lite bökigt just nu. Det ställs stora krav på mig som förälder att helt enkelt vägleda mitt barn genom detta jobbiga. Imorse tyckte min lilla buse att 5 var en bra tid att väcka sin mamma på så nu ska vi göra det bästa av den här dagen och verligen ta till vara på den tillsammans. Allt jobbigt rinner av mig som vatten och jag ska vara förstående och pedagogisk hela tiden!!!!!

Så sa helyllemamman, så som man ska vara idag. Sådär jävla klämkäck och vuxen och förståndig!!!! Jag kan vara det ibland men just nu, för att vara helt ärlig så tycker jag mest att det är åt helvete. Jag vill fort som fan till nästa fas då lugnet infinner sig för en stund. DÅ ska jag vara den förstående mysmamman.........Jag måste bara få sova lite först......!

3 kommentarer:

  1. Haha, garvade så år ditt inlägg! Fl´åt, men du träffar ju på pricken hur kräkfärdig man blir på gnället ibland...typ varje dag.
    Tack för att du skriver som du gör!
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  2. Aah ni så söta;) Kramar i massor

    SvaraRadera