fredag 10 juni 2011

Nackdelen med begagnatköp!

Ett solblekt tyg samt ett sprucket tyg på ett mindre bra ställe nämligen mellan sittdynan och sidan....dvs spricker det hela vägen så kraschar liten ner i varukorgen under.

Vagnen köpte vi förra våren eller sommaren tror jag till ett ganska högt pris. Vagnen var jättefin och har varit det ända tills grekland. Suffletten blev galet solblekt av att bara vara ute och rulla i solen och nu som sagt såg jag att sömmen spruckit.

Var inne hos försäljaren som är en direkt visningsbutik av tillverkaren och det enda hon kunde erbjuda mig då var en ny sufflett för 250 kr eller ett helt nytt tyg med kanske 10% rabatt???? Hade jag haft inköpskvitto eller förra ägarens namn eller åtminstone chassinr kvar så hade vi kanske kunnat göra något annat.....OM OM OM........,

Näää jag får köpa ett nytt tyg för 895 kr med 10% rabatt istället.........Bajsvagn! Nu är vi uppe i vad den skulle ha kostat ny.........

Ibland vill jag att någon bromsar mig i mina beslut som ska gå så jäkla snabbt!!!!

Någon med en sulky i fint skick som vill sälja billigt???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar