torsdag 9 juni 2011

Ja, jag har blivit sådär nu!

Att jag lixom rent mentalt är kvar i Grekland. Olikheterna slår mig hela tiden.Kanske går det inte att jämföra då vi är på semester när vi reser. Skulle det vara samma sak och ha en vardag i ett varmare, soligare land????

Ja, jag tror det. Som vår biluthyrare sa till oss: Ja, jag kanske jobbar men kolla min utsikt jag har varje dag!!!!! Hans kontor låg 10 meter från havet!

Dom jobbar långa dagar. Jobbar du med turism jobbar du i princip dygnet runt. Det vill inte jag.

Jag vill ha ett jobb som jag har nu med fasta tider och lediga helger. Jag vill bo i ett land där folk är mer vänligt inställda till varanda och där ett leende som hälsning är obligatoriskt. Jag vill ha sol och värme. Jag vill köpa färska tomater, gurkor, avocadosar mm som man kan äta NU:) Jag vill se naturen runt mig och bli hänförd varje dag över hur vackert det är. Jag vill helt enkelt ha lite mer Grekland i mitt liv och lite mindre Sverige.

Här hemma är det vackert 5 månader om året. Då är det vår och sommar. Sen får vi ju bara pina oss igenom resten av året för att komma åter till dessa månader. Visst är det galet hur hela landet lixom bara skiner upp under denna tid. Resten av året går alla in i sina puppor och väntar likt björnen som går i ide.

Jag kanske har fått en mitt i livet kris?

Eller så vill jag bara ha ett leende till svar när jag går ute på gatan och inte den där blicken "varför i helvete stirrar du på mig och ler du konstiga leende människa som jag inte känner".

Eller så blir det bara en massa djupt svammel just nu som jag inte ens orkar med?

Jag drar till öppnis och hänger istället:)

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar