torsdag 30 juni 2011

Dagens Ooops, där blev jag en bitch!

Dom bygger om i vår kommun. Överallt bygger dom om eller bygger nytt.

Vi gick på promenad i 100 graders stekande sol. Målet var glass. Alla tjatar om Lidl. Jag säger nej men idag gjorde jag ett försök och gick förbi där och skulle köpa glass. Det hade dom inte????? Alltså pinnglass, typ GB glass eller nåt annat märke. Nope. Scheisse sa jag och gick. Bort till macken där dom bygger om. En röd korsning ska bli nåt annat bla bla bla. Vanliga gångvägen som går direkt till macken var avstängd och man var istället tvungen att gå över den stora vägen. Ett tillfälligt övergångsställe som dock varit där länge nu. Två skyltar visar på Herr Gårman MEN inte fan stannade bilarna. När typ 5 bilar bara kört förbi oss vaknade the bitch i mig. Jag stegar ut i gatan framför en bil som stannar ganska tvärt, pekar på herr gårman och ser lite lagom sur ut och går över. Pedagogiskt? Nej inte ett dugg men jag blev sur, det var varmt och det var inget ställe man ville hänga vid lixom.

En kompis gjorde samma sak för många veckor sedan vid exakt samma ställe. Nånting har dom lixom missat eftersom väldigt många som kör bil inte fattar att mr herr GÅR VI ÖVER härskar där.

Så var det med det.

Glassarna var goda iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar