tisdag 25 juni 2013

Tack för en underbar helg!

Ett nytt försök med en Ålandshelg. Denna gången under midsommar. Ingen magsjuka, bara mys, mat och härligt härligt. Fick lyckorus i kroppen när vi kom fram på midsommarafton till lunch. Solen sken och fåglarna kvittrade. Kanske hjälpte det till att jag skrev prov dagen innan som jag klarade. Lyckan var fullständig och jag mådde som en prinsessa.

I måndags blev min lilla konstiga förkylning som jag hade förra veckan lite värre. Något i luftrören som sitter och retas. Migrän på det idag gjorde att jag blev sängliggande nästan hela dagen. Kommer att vara hemma även under morgondagen och kurera mig. Vakenstunder får jag plugga. Skriver näst sista provet på torsdag sedan börjar sista kursen på måndag sen är jag FÄRDIG uska. Yeeeeeeeaa!!!!

Bloggen har varit stängd under den senaste veckan pga en ganska elak kommentar från en anonym som läste min blogg för första gången. Mitt senaste inlägg var ju lite bittert och argt. Pga det inlägget blev jag anklagad för att vara en dålig människa och en dålig mamma. Jag svär i inlägget och tycker min 3 åring är jobbig. Gör det mig till en dålig mamma? Känner inte vi alla så ibland?

Syftet med min blogg är att det är en ventil. Den föddes för några år sedan då jag brottades med panikångest. Jag har under åren skrivit ner allt som ryms i mitt huvud. Kärlek, sorg, funderingar över livet, berättelser från min barndom. Alltid väldigt ärlig. Allt går nog att finna här. Syftet har aldrig varit att ragga läsare. Jag har några nära som jag vet läser. Människor som jag älskar på olika sätt och som aldrig dömer mig. Kanske för att dom vet att jag faktist inte är en dålig människa. Jag är ju bara jag. Ibland glad, ibland ledsen och ibland spritt språngande galen. Det är ingenting som jag tänker be om ursäkt för.

Tack älskade S för att du påminde mig om att jag faktiskt har rätt att vara vem jag vill. Nu öppnar jag igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar