tisdag 4 juni 2013

Bland spyor och akutbesök.

Jag vaknade med helt galet konstigt ont i magen. Åkte in till akuten. Kissade i en burk, fick en infart samt prover tagna sedan väntan..... Efter ca 3 timmar gav jag upp. Magen kändes bättre. Framför allt så pallade jag inte denna väntan som akuten ibland oftast innebär. Jag började må illa av hunger och då kommer migränen som ett brev på posten. Ja sen blev ju magen lite bättre.

Liten vaknade i ett hav av spya - i sin säng. Det där fick mannen ta då jag lixom var på väg till akuten. Han är inte magsjuk. Han bara får sådär ibland. Precis som jag fick lite då och då när jag var liten. Någon sa till mig nyligen att det berodde på migränen. Att det var migrän jag hade redan då som liten men att det bara yttrade sig på det där kräksättet. Att man lixom haft värken när man sov och att det framkallade kräkningen. Vad vet jag? Jag är ingen doktor. Jag hoppas att det inte är så för det skulle isåna fall betyda att liten ev då redan vid 3 års ålder har migrän. Det gör för ont att tänka så den tanken slår jag bort. Svinhårt som värsta smashen! BAM!!!

En karensdag idag som svider hårt. Imorgon ledig. Nu Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar