torsdag 22 mars 2012

Borde det inte vara lite mer såhär?

I ett avsnitt ur Byggare Bob:

Bob ska dansa linedance men hans partner blir sjuk. Wilma säger hon kan hoppa in. Bob säger: Men kan du dansa linedance? - Nej säger Wilma men jag är snabblärd, jag kan väl få försöka?! Dom vinner såklart!

En kompis har precis blivit klar ekonomiassistent men får inget jobb. Hon har ingen erfarenhet. Hur ska hon få det om hon aldrig får chansen???

Bob gav Wilma chansen. Det borde arbetslivet oxå göra. Även för dom som inte är utbildade. Fram för mer lärlingsjobb. Måste ju vara en superväg till att lära sig något nytt. Då skulle jag gå som lärling resten av mitt liv och bli allt inom alla yrken....nästan:)




Bloggat från min ajfån

3 kommentarer:

  1. Be din kompis kontakta alla de bemanningsföretag som finns med säte norr/söder/väster (vilken del hon nu vill jobba inom) om Sthlm. Om de får hennes CV så kanske det kan resultera i en anställning eller åtminstone chans till erfarenhet.

    Ha en underbar dag! :-)

    SvaraRadera
  2. Love U!

    Svar till Villanitton; Jag finns registrerad i de flesta bemanningsföretag redan...

    SvaraRadera
  3. Jag har för mig att jag sökte 34 jobb innan jag fick mitt första vikariat. Blev kallad till tre intervjuer, men hann gå på en.
    En idé är att kontakta kontaktpersonen i jobbannonsen med ett par frågor gällande tjänsten för då har de ditt namn när de sen gallrar i alla ansökningar.

    Det löser sig alltid, men det är tufft att vara arbetssökande då det krävs att man har självförtroende på arbetsintervjuer, men det är inget man direkt bygger upp under arbetssökandet. :-/

    All lycka till!

    SvaraRadera