torsdag 1 december 2011

I en ding ding värld!

En sjuksköterska som nekar en döende kille ambulans - hon går fri. Vad säger man om det? Man kan ju bara föreställa sig att ringa om be om hjälp och bara få veta att den kommer inte. Vem är hon att bestämma om hjälpen ska komma eller inte? Jag trodde i min enfald att när man ringer 112 så kommer hjälpen. Alltid! Men så verkar det inte vara.

En 20 årig kille knivhugger en 17 årig kille i ryggen - utgången på denna händelse är oviss. 17 åringen har opererats hela natten men man vågar inte väcka honom. Denna händelse hände i gymnasiet i vår kommun.

Galen man bombar och åker till en ö och skjuter ihjäl massa barn - det visar sig att han är schizofren - DÖÖÖÖÖH, det fattade väl alla att man inte är frisk i huvet om man gör en sådan sak.....Dock så undrar jag, är det en förmildrande omständighet om man anses vara spritt språngande galen när man gör onda gärningar? Blir straffet mildare? Jag har alltid trott det men vet inte om det är så.

Vuxna människor som förgriper sig på barn - hela tiden runt om i hela världen - dom borde bara dö allihopa.

Det finns så mycket ondska i världen. Att ens försöka ta in hälften gör så ont så det går inte.

Julen är en magisk tid som stundar. Det stör mig dock att vår jul i denna delen av världen till mycket stor del handlar om materiella saker. Vi proppas med reklam från Elgiganten, BR leksaker, Lindex mm mm. Vi uppmanas att köpa dom bästa klapparna, gärna dom dyraste för det gör oss alla lyckliga. Självklart hör klappar till julen men jag ogillar starkt den här uppblåsta hetsen.

Är julen lika magisk om du inte har tak över huvudet, svälter, blir slagen, om du går på en strand i Thailand och måste sälja din kropp för att kunna leva, med mera med mera. Näää, inte ett skit magisk alls faktiskt.

Med all misär och ondska som finns i världen tycker jag det är konstigt att många undrar när 3:e världskriget bryter ut? Det är ju redan här. Vi lever alla mitt upp i det och tyvärr går många med så täta skygglappar att dom inte ens märker det. Sorgligt, mycket sorgligt tycker jag.

När fan ska världen vakna upp och inse att vi är på väg mot helvetet, sakta men jävligt säkert.........

Scary säger jag men jag är iaf medveten och försöker göra skillnad, gör du det?

...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar