fredag 10 januari 2014

Sitter i en väntsal

Men jag vet inte vad jag väntar på....

Kanske bara väntar på att min migränbubbla ska brista eller så är det något annat. Känslan av att vänta på något är rätt konstig. Jag hoppas på att det är något bra. 

Kanske det ändå är bra att inleda dåligt för då kan det ju bara bli bättre. Är det kanske bara spänningen i förväntan att det ska bli bättre eller så kommer något att hända? Kommer att tänka på Alice i underlandet. Kanske jag är Alice och bara väntar på mitt svarta hål? Där allt är som det ska men ändå helt fel?!

Ett svart hål brukar ju inte vara något bra men det beror väl på vad som finns på andra sidan? Jag bara pratar i gåtor och det är inte meningen. Det är bara så mitt liv känns just nu. Som en gåta som är helt omöjligt att hitta svaret på. Å andra sidan, är inte allas liv så mer eller mindre? En gåta man inte vet svaret på?!

Nuff said. Får ändå inte ut något vettigt av det här just nu. Nu ska jag jobba efter 2 morgonkoppar grönt te. Min tjej har varit dålig nu på morgonen med anfall så jag börjar lite senare. 

Slask it on, weather!

1 kommentar:

  1. Jag är övertygad om att allas liv är så emellanåt. Mitt liv kändes så sista året i gamla huset, innan det blev sålt. Kände mig fängslad och det är ingen kul känsla. Kände mig också otacksam då vi hade ett fint hus. Ett fint hus som jag inte ville bo i. Avskyr att inte kunna ha kontroll. Tänk inte att detta är 2014 utan tänk att det är en startsträcka som behövs för att njuta av det som kommer sen. Vem f-n är pigg nu? Mörkt, snöfritt och långt till sommaren. Har alltid sagt att februari-mars är mina bajsmånader. Finner inte mycket uppiggade då. Förr åkte jag som regel utomlands, men nu måste slantarna in i huset och torpet. Ha en mysig helg!!! Kramar

    SvaraRadera