tisdag 20 juli 2010

20 juli fort ute i det stilla.......

Men det blev allvar igår igen. Fick min andra attack här. Det som känns värst är att det kommer just när jag är här. Det här är mitt ställe. Mitt ställe där jag tankar mig full med positiv energi och kraft. Där jag mår bra. Så att få ångest här, det ska fan inte få finnas. Fan vad jobbigt det känns. Jag måste få veta varför. Måste få en förklaring till varför. Måste veta exakt vad som utlöste. Jag är sån. Måste analysera, måste få svar. Jag klarar inte ovisshet. Allt sker av en orsak så oxå min ångest. Ångest, är det det jag ska kalla det???? Vad fan har jag ångest för? Det är ett fult ord och jag vill helst inte ta det i min mun. Kallar det mest för en attack......en attack av vad? Jag vet inte. Jag vägrar acceptera att detta skit ska vara en del av mitt liv.? En del av mig.? Jag är inte sån, tänker inte vara en sån. Jag vill bara vara. Speciell på mitt sätt som oftast är positivt, inte på det här sättet. Sättet som andra undrar och inte förstår. Jag måste förklara så mycket och jag orkar inte, vill inte, kanske tänker inte mer. För jag är ju bara jag.

Min analys kommer här för mitt sinne. Jag skriver och lägger bakom. Kom vid två olika tillfällen när vi var sociala med nya människor. Varför? Vet inte och jag tänker heller faktiskt inte försöka analysera det heller!PUNKT! Drack koffeinkaffe igår och det utlöste vet jag. Jag ville bara vara som andra. Orkade inte förklara varför jag inte, så jag drack, det blev som det blev. Jag blev skev. Kände hur giftet gjorde min kropp illa. Andnöd, magen orolig, trött men kroppen var ändå på högvarv fast ändå tung tung tung. Gift gift gift och jag lovar mig, aldrig mer!

Idag tänker jag må bra. Jag vill bara må bra och jag tänker det nu. Må bra. Promenader, kärlek, må bra....och andas precis som alla andra. Må bra........

1 kommentar:

  1. Den kanske kom pga ni var på väg att avsluta semestern på Åland!!? Hoppas att du mår bättre nu kära du!! Kramar

    SvaraRadera