tisdag 20 juli 2010

18 juli fortf ute i det stilla......ORMEN.....

Mitt på naturstigen låg den mellan Berghamn och Käringsund. Jag såg den kanske 2 meter framför mig och vagnen. Svart, slingrig, giftig och helt jävla livsfarlig. Jag stannade och blev helt paralyserad. Blodet blev till is och jag fick knottror över hela kroppen. Tankarna började fara runt i huvet, Shit, vad gör jag nu? Backade lite försiktigt några steg men kom på att ormen kanske skulle följa efter så jag stannade.Stampade lite försiktigt i marken eftersom jag hört att dom ska bli rädda då men tänk om den här ormen inte blev rädd utan ville leka med mig och kom ringlande mot mig? Stod och tänkte på hur fan jag skulle ta mig förbi om den inte ringlade sin väg??? Av någon konstig anledning började jag i mitt chocktillstånd att fumla efter min telefon. Kanske ringa 112.......- Eh hej, en orm ligger här på vägen där jag ska gå......Biten? Nej inte än.......Tar ni helikoptern eller???? Troligt! Nej jag tog telefonen och skulle fota eller filma skräckormen och visa stor men ormen hade inte tid med det utan ringlade iväg. Faran över.....NEJ inte ännu för jag skulle ju förbi den och tänk om den skulle tokvända sig om just när jag går förbi och hugga sig tag i mitt ben och vägra släppa och bara hänga där och gifta mig. Jävla orm......Men jag gick förbi.....några timmar senare när den förmodligen var på andra sidan Åland. Gåshuden satt dock kvar ända in till kvällen! Detta händelseförlopp utspelade sig under kanske 3 minuter allt som allt!!!!!;)

Behöver jag tillägga att jag är skiträdd för ormar;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar