lördag 6 april 2013

Tankar på höga höjder.

Vad är meningen med livet?

Man jobbar men har ändå inte råd med att köpa en ny bil när den gamla håller på att rasa. Inte åka utomlands. Inte renovera båda badrummen som är original sedan huset byggdes. Inte byta ut möbler som ser skitrisiga ut hemma. Helt enkelt inte råd med ett skit som man vill. I-lands problem men ändå. Om man nu ska jobba hårt för att uppnå någon slags status där du har råd med villa, bil och allt annat som hör till. Vad ska du ha för slags jobb för att faktiskt ha råd med allt som hör till?

Alla har vi olika syn på vad ekonomi är. Någon måste hålla igen och kan " bara spara 10 000 " en månad. Någon annan kan bara drömma om att någonsin kunna spara undan 10 000 spänn. Möjligtvis kanske om skatteverket ger tillbaka men då försvinner dom ändå i alla små svarta jävla hål som finns precis överallt.

Jag får väl skylla mig själv som ger mig in i en ekonomiskt skitdålig bransch där man absolut inte blir rik men vad ska betyda mest? Pengar eller lyckokänslan av att göra något man trivs med? Oavsett så tycker jag att man som två arbetande vuxna människor med barn borde kunna få ekonomin att gå ihop. Att efter alla dyra måsten som boende kunna få ha pengar kvar att göra något roligt tillsammans.

Jag tycker allt är skit just nu bara. Man jobbar men tjänar inga pengar. Människor man älskar dör och finns aldrig mer. Människor man har runtomkring sig har man aldrig tid att träffa. Konflikter som känns omöjliga att lösa. Jag känner mig fet och ful och inget händer med träningen man gör. Ungarna bråkar och tjafsar. Vardagen suger så jävla hårt. Det känns som om jag håller på att kvävas. Hittar ingen väg ut just nu.

Det räcker inte med att praktiken är jätte rolig för i samma sekund som jag kommer tillbaka från min sjukhusvärld så känns allt skit igen.

Snälla, kan inte någon bara komma och ta mig iväg någonstans. Rymma med mig ett litet litet tag så kanske allt det andra känns lättare efteråt...

Rymma brukar dock aldrig vara lösningen på några problem. Det finns så mycket bara som jag vill göra innan jag dör. Jag vill inte sitta som 80 åring och ångra många saker som jag ville göra men aldrig gjorde.

Jag är ingen svensson. Jag är inte 8-5 typen som nöjer mig med lördag söndag och 5 veckors semester. Vill inte hålla på med att hela tiden få vända på slantarna för att få det där jävla livet att gå runt. Jag vill ha något mer av livet. Jag tycker inte att livet går ut på att jobba. Jobba är ett nödvändigt jävla ont som man måste för att kunna leva. Trots att jag ändå gör något som jag gillar.

Det här jävla inlägget gör ju ingen klok eller glad för den delen heller. Inte ens mig själv. Livet suger och jag går och sover.

En liten bild av något som inte längre finns. Där på andra sidan av kaknäs står mormors hus stort och ståtligt. Enda problemet är att min fina ståtliga mormor inte längre finns där. Det suger så jävla hårt.

Jag saknar dig!


1 kommentar: