lördag 9 februari 2013

Det bli aldrig som man tänkt sig!

Ett jobb igår med grymt halsont o lite febrig. Gick ok på kontoret men att sedan åka och ta hand om gamla kändes inte ok så det blev hemmakväll i soffan istället. Vi lurade liten att gladiatorerna inte skulle komma och la honom istället. Han var liten trött och kinkig. Halvvägs in i programmet så började stor klaga över ont i nacken eller under örat som sedan hamnade mitt i örat. Tokpanikont rätt snabbt. En halv alvedon som inte hjälpte. Ringde vårdguiden som som vanligt sög. En osympatisk kvinna som skrämde mig mer än hon hjälpte hade inget som kunde hjälpa annat än att vi kunde ge honom en halv ipren vilket vi gjorde. Sen isäng. Jag drog " ligga i ont i örat sängen" på en sned madrass på trekvarts för att stor skulle ligga högt. Han somnade vaknade somnade vaknade, gråtandes med lite lätt panik typ hela natten. Nu är det lugnare men vi ska till danderyds barnakut och låta dom kika på eländet. Vågar inte riskera en ont i örat natt till här.

Jag känner mig som om någon spöat skiten ur mig hela natten. Halsen värker lite fint och huvet känns som geggamojja. Det var ju jag som skulle vara skruttig och vara lite sjuk ju....

Livet med barn är som ett kinderägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar