lördag 30 juni 2012

Hör du vad jag säger?

Alla har vi någon gång stött på en människa som man träffar gång på gång i olika sammanhang som aldrig minns någonting. Vart du bor, vart du jobbar mm. Jag tycker det är otroligt irriterande och undrar hur det kommer sig. Är det pga ointresse eller bara ruskigt dåligt minne? Det får iaf mig att känna mig rätt betydelselös för den personen och jag tänker genast på att begränsa det jag säger om mig själv. Det kan vara vem som helst, trevlig, otrevlig, dryg eller helt underbar, dock med denna fula ovana att inte alls ta in vad andra säger. Jag menar inte att vara disträ och inte uppfatta vilket kan hända även den bäste utan alltså dom människor som inte tar in något annat om någon annan alls.

Kanske dessa människor är för upptagna med sig själva att information om någon annan helt enkelt inte får plats? Så kan det vara!

Jag förstår att felet inte ligger hos mig. Man undrar ju bara hur vissa är funtade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar