måndag 2 september 2013

Är det bara jag?

Jag förstår inte butiken Hollister! Inte ett endaste dugg. Har tidigare gjort försök med att gå in och titta på kläder. Ett problem är att ingen av de två ggr jag försökt så har kläderna dom visar i skylten gått att finna inne i butiken. Kan detta bero på att det är så mörkt så man inget ser? Eller kan det bero på att musiken är så hög så att man istället för att leta efter kläder frenetiskt letar efter en vrå där musiken är lägre? Eller kan det bero på att näsan blir så sönderpepprad med parfym så hjärnan endast klarar att försöka sortera vad det egentligen luktar? Efter 2 min inne i butiken står man plötsligt utanför och undrar vad som just hände...

I helgen gick jag in för att köpa presentkort. I släptåg en liten 4 åring som definitivt inte heller gillade Hollister. Han gillar inte mörker, högt ljud och inte heller stark parfym. Vi stod och köade i vad som kändes som en evighet. Väl framme i kassan var jag på väg att skrika till den manlige expediten vad lixom vitsen är att musiken måste vara så jävla hög samt resten av allt konstigt som jag inte förstår. Efter en blick på expediten insåg jag att jag absolut inte skulle få någon som helst förståelse överhuvudtaget så jag höll tyst. Har väl blivit gammal lixom.

Till min stora glädje sa brorsdottern på 16 år samma sak om butiken. Hon beställer på nätet för att slippa butikerna. Dock så blev hon tvungen att gå dit igår för att handla upp presentkortet. Otroligt nog så hittade hon två fina plagg i mörkret. Det gjorde mig glad. Det gjorde mig ännu gladare att en tjej på 16 tycker precis som jag. Så det kanske inte beror på åldern. Att Hollister är konstigt. Synd för kläderna är jättefina. Brorsdottern får helt enkelt visa mig var hon handlar... På nätet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar