onsdag 18 juli 2012

Aftermensmigrän och regn!

Visst låter det roligt!

Vår semester är uppdelad på två. Vi har just haft 2 veckor på åland och nu hemma 2 veckor för att sedan vara ledig 2 igen. Jobbar skift nu dessa veckor hemma. Jag har hela helgen att se fram emot på jobbet.

Min migrän har helt ändrat sig från att vara superintensiv under mensveckan till att vara superintensiv veckan efter istället. Skitskumt och jättejobbigt när man som nu är hemma själv med båda barnen på dagarna och bara vaknar med migrän och spänningshv varje jävla dag. Jag är nästan glad över regnet då men bara nästan.

Idag om jag mår bättre ska vi fara till gammelmormor och fika litegrann. Hon kommer ju aldrig längre till födelsedagar och så så det blir en tripp dit istället.

Kvällen ska ägnas åt skolarbete. Har påbörjat kurs nr 2 nu och knappt pluggat någonting trots att snart mer än en vecka nästan två har gått. Läst har jag gjort men inte satt mig in mer ingående. Nytt för denna kurs är att man inte har inlämningsuppgifter utan små prov via nätet som man ska göra istället. Små kunskapstest för att se hur mycket som satt sig under kursens gång. Känns lite läskigt då jag inte har en aning om hur dom ser ut eller hur mycket dom påverkar betygen. Denna kurs är uppdelad i fyra delområden så det blir fyra små prov. Kanske det var bättre med inlämning ändå?!

Utöver detta så tyckte jag det var dags att starta eget. Ett cafe som kräver massor med tid. Bakery Story och jag erkänner att jag helt klart drabbats av ajfånsjukan hårt, fruktansvärt hårt, eller kallas det kanske för appsjukan? Tidskrävande, fånigt, osocialt men beroendeframkallande jätteroligt! Så det så:)!

Även solen har sina fläckar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar