måndag 28 december 2015

Influensa på menyn

BAM! Ba sådär kom den för en vecka sen. Jag har legat hela julen, ja utom på julafton, då var jag uppe på alvedon och ren vilja. Dagen efter var jag ännu sämre. Jag måste dokumentera för att minnas. Nästa år när influensavaccinet kommer och jag skrattar åt folk som vaccinerar sig som INTE tillhör en riskgrupp, då ska jag läsa och minnas detta. 

Det började med halsont och förbannat ont i kroppen, sen kom febern som sedan följdes av hosta, bihålor, öronsus och knaster. Sen har det lixom skapats en slags bubbla omkring mig som inte går att beskriva. Allt låter konstigt i öronen, höga ljud så jobbiga och jag blir bara så trött så trött. Hjärtklappning och kallsvettningar. Nu en vecka senare gör inte halsen ont och febern är inte alls hög, bara lite men allt annar kvarstår. Jag fortsätter vänta. Och jag ska minnas, det ska jag minsann göra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar