onsdag 25 juni 2014

Wow, en Gentleman, eller...

Jag åker taxi varje dag. Blir hämtad på morgonen och lämnad på em. Imorse kom en ny man, annars är det oftast samma. När vi kom ut så öppnade han min dörr och jag gled in i bilen och han stängde den efter mig. Kände mig som en superstar. Så oerhört bekvämt med en sån service. Jag åkte min tur som en superstjärna fram till mitt mål. Väl framme satte jag handen på dörrhandtaget och skulle ta mig ut, men det gick inte. Barnlås. Vår chaufför fick alltså gå ur igen och öppna till oss. Bekvämt såklart MEN min superstar känsla lixom försvann. Han stod redo att öppna av gammal vana för att dom är barnlåsta. Inte för att jag är en superstar som absolut borde få dörren öppnad och stängd alltid. Inte heller för att han var en gentleman. Bara för att han var tvungen. 

Nåja, jag fick mina five minutes of fame ialla fall. Då kan man ju säga att jag ändå har tio kvar, ha ha.

( och "taxin" är samtrans, alltså taxi för funktionshindrade och är för min tjej, jag, jag hänger bara med) :) Som den superstar jag är, fniss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar