onsdag 5 februari 2014

Som Snövit!

Alltså vilken kvinna hon är den där Snövit. Går runt i trasiga kläder, har en ond styvmor. Blir nästan mördad i skogen av jägaren. Springer för sitt liv genom skog och mark i klackskor och klänning. Städar ett nergrisat hus där 7 små gubbar bor, fortfarande i klackskor och klänning.  Hon klagar inte en enda gång. Inte ens när den elaka styvmodern försöker döda henne igen. Hon trallar vidare och verkar allmänt lycklig. Men så får hon ju sin prins och dom lever lyckliga i alla sina dagar.

Jag ska vara som Snövit ett tag. Snöra på mig klänningen och klackskorna. Min finaste sångröst ska få tralla melodier och livet ska få vara som en dans. Jag ska sjungandes städa huset och ta mig igenom en gigantisk hög med tvätt utan att klaga. När dom små kivas likt sju små dvärgar ska jag leende, sjungandes lösa upp de små orosmoln som finns. Sen lever jag lycklig i alla mina dagar.

Som Karlsson på taket skulle säga: Viiiiiisst, en annan dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar