måndag 7 januari 2013

Rånad!

Åkte in till stan med stor idag. Stan - Sthlm City. Fantastiskt exotiskt för oss lantisar. Tog bilen in och ställde oss i sergelgaraget eller hötorgsgaraget som det faktiskt heter. Ok, jag VET att det är dyrt att stå i garage i stan MEN jag hittar inte inne i stan alls så för mig, att parkera någon annanstans är skitjobbigt. Iaf, vid utcheckningen blev summan 280 kr!!! För exakt TVÅ timmars parkering i ett garage som det alltid stinker gamla sopor blandat med avlopp i. Fick vädra bilen längs sveavägen hem. Bion gick på 225 kr plus lite snarr för 60 kr. Bensinpengar på det samt ett litet inköp på buttericks. Det blev ett snuskigt dyrt sthlm city besök. Just det, lägg till den där jävla trängselskatten. Fuck, vad dyrt det är att göra saker.

Lite bonus så fick vi se 4 st uteliggare varav en halvsatt utanför bion och skakade. Ett par kryckor låg brevid. Stor frågade lite sorgset om han skakade för att han var sjuk eller för att han frös. Jag sa att jag inte visste. Vi tömde våra fickor och gav mannen våra 12 kronor vi hade.

Ligger här i min varma säng och ångrar fortfarande att jag inte gjorde mer. Kunde ju ha gått och köpt mat och något varmt att dricka till honom. En lantis som jag som är så ovan att se hemlösa frysa och hungra på gatorna mår psykiskt dåligt efter en tripp i stan. Av många skäl kan jag lova att det dröjer tills nästa besök.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar