fredag 18 januari 2013

Det är ödet som styr!

På vägen hem var jag tvungen att stanna bilen och fota lite. När jag står där vid bilen kommer en tjej fram till mig och frågar om jag kan hjälpa henne. Hon svettas trots att det är minus 15 grader kallt ute. Hon berättar att hon är diabetiker och hennes blodsocker faller fort. Hon känner att hon inte kommer hinna hem innan det blir riktigt illa. Jag säger såklart direkt att jag kan skjutsa henne dit hon vill. Vi hoppar in i bilen och jag skjutsar henne till centrum där hon jobbar. En mycket tacksam tjej kliver ur bilen och tackar så mkt för hjälpen.

Jag tänkte hela vägen hem från väsby att jag skulle stanna och fota men att det blev just där, där hon verkligen behövde hjälp, måste vara mer än en slump...

Så här vackert var det:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar